Ihr Reise-Experte: Raphael Meese
+49-221-56797-706
  • Uw reisexpert Raphael Meese
  • 10:00 - 18:00 Uhr (maandag - vrijdag)
Openingstijden

Landelijke feestdagen en feestdagen in Noordrijn-Westfalen zijn hiervan uitgesloten.

Als je defecten aan de camper of schade constateert en je wilt je eigen risico laten vergoeden, dan kunt je dat reklameren. Hier kun je nagaan waar je op moet letten.

Een ongeluk of pech met de camper is heel vervelend, geen twijfel mogelijk. Maar als je goed verzekerd bent en voorzichtig handelt, hoef je je geen zorgen te maken over hoge kosten. Dan kun je namelijk na je reis gewoon een claim indienen.

Hoe moet ik reageren in geval van schade om later een succesvolle schadeclaim te kunnen indienen?

Om later een claim of klacht volledig en met succes te kunnen indienen, is het belangrijk dat je bij een schadegeval direct de verhuurder contacteert.

Volgens de huurvoorwaarden ben je verplicht om onmiddellijk contact op te nemen met de verhuurder in geval van schade, problemen met het voertuig, pech of technische problemen. Dit geldt ook voor kleine problemen. Hiervoor biedt de verhuurder een gratis telefoondienst aan. Je ontvangt het nummer van de verhuurder ter plaatse wanneer je de camper ophaalt. De verhuurder heeft vaak een landelijk netwerk van automonteurs en garages waar je naar toe kunt als je schade hebt.

Als je een ongeluk krijgt met de camper, moet je dat niet alleen aan de verhuurder melden, maar ook aan de politie. Zij stellen een politierapport op waarin de namen van de betrokken personen, de kentekens van de betrokken voertuigen en eventuele getuigen worden genoteerd.


Correct reageren & verzekeringsdekking behouden
Het is zeer belangrijk dat je deze stappen volgt. Als ongevallen of pechgevallen niet correct worden gemeld, bestaat namelijk de kans dat de verzekeringsdekking vervalt.

Zorg ervoor dat je CamperDays achteraf informeert in geval van schade. Op die manier kunnen wij de zaak correct documenteren en, indien nodig, navraag doen bij de camperverhuurder. Gelieve ons alle details van een schadegebeurtenis – zelfs in het geval van een kleine schade – schriftelijk mee te delen. Vooral de datum en het tijdstip van de telefonische melding van de schade aan het verhuurbedrijf en, indien mogelijk, de persoon met wie je gesproken hebt. Indien er in de huurvoorwaarden verdere instructies voor schadegevallen zijn opgenomen, verzoeken wij je ook deze in acht te nemen.


Pas op voor ontheffingsformulieren!

Sommige verhuurbedrijven overhandigen hun klanten een formulier waarop zij geacht worden te tekenen dat zij afzien van eventuele claims na het terugbrengen van de camper. Het is beter om zo’n formulier te weigeren. Als je het ondertekend hebt, kunnen wij geen terugbetaling meer voor je regelen in geval van schade!

Hoe dien ik na de reis een claim in?

Dien klachten of claims zo snel mogelijk schriftelijk in per e-mail via service@camperdays.nl. Om de klacht snel te kunnen behandelen, dient de e-mail de volgende informatie te bevatten:

  • het boekingsnummer
  • contactgegevens voor eventuele vragen
  • indien ontvangen, de documenten van de verhuurder en het politierapport

Wij bevestigen de ontvangst van je klacht of claim van maandag tot en met vrijdag (met uitzondering van Duitse feestdagen) doorgaans binnen 24 uur.

Bij elke melding vragen wij een verklaring van de verhuurder. Vervolgens onderhandelen wij namens jou met de verhuurder over een eventuele terugbetaling. We doen er alles aan om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Aangezien de afhandeling van een zaak ook afhankelijk is van de betreffende verhuurder, zijn wij niet verantwoordelijk voor de wachttijd. In zeldzame gevallen kan het helaas enkele weken duren. Zodra het probleem is opgelost, laten wij het zo snel mogelijk weten.